L’espai de la musica: Aquí és nadal i estic content! - La Pegatina

Frase feta del mes

“Pel desembre, gelades i nevades i sopes escaldades”

dilluns, 11 de juliol de 2011

9J Un abans i un després

Aquest cap de setmana s’ha celebrat la manifestació del 9J, en commemoració de la de l’any passat, el 10J, a la qual va assistir més d’un milió i mig de persones, el que la va fer la manifestació més gran de la democràcia.

El 9J ha estat una manifestació més modesta ja que no contava amb el suport de les institucions i partits polítics. La organització ens ha donat la xifra de 40.000 persones i la Guardia Urbana de 13.000. Jo em quedo amb la primera xifra, ja que vaig estar-hi i estic segur que fregàvem els 40.000.

Quant he llegit la premsa espanyola  “El futuro independentista se desvanece un año después” m’ha fet més riure que altra cosa. Està clar que els directius d’aquets diaris prefereixen ignorar que fa pocs dies va sortir una enquesta del CEO la qual ens diu que la independència guanyaria amb un 60%. Jo la manifestació la vaig trobar un èxit veien les dificultats que hi ha agut per convocar-la, començant per l’ajuntament de Barcelona i acabant pel boicot dels mitjans.

Respecte el tema de l’ajuntament, hem va produir vergonya veure com tres personalitats tan importants com Broggi (103 anys), Barrera (94 anys) i Domènech (88 anys) van haver de pujar a un camió amb ajuda d’un muntacàrregues, gracies a la negativa de l’Ajuntament de Barcelona a no autoritza el muntatge d’una tarima, tot i haver presentat tots el papers en ordre.

Per acabar, comentar que em va omplir de satisfacció poder encapçalar la manifestació amb la estelada blava, un verdader orgull!